Sieci Radiowe

 

Oferujemy wykonanie projektów sieci radiowych analogowych i cyfrowych (TETRA, Wi-Fi), dostawy sprzętu, instalację, uruchomienie i konserwacje. Oferujemy też kompleksowe wykonanie lub modernizację istniejących systemów łączności radiowej VHF i UHF typu dyspozytorskiego obejmującej swoim zasięgiem obszary do 50 km od stacji bazowej, zależnie od ukształtowania terenu i pasma częstotliwości pracy.

 

Nasza oferta obejmuje:
  • analizę potrzeb zamawiającego lub analizę skutków modernizacji istniejącej sieci
  • niezbędną ekspertyzę techniczną połączoną z rozpoznaniem warunków i możliwości realizacji danego systemu na określonym przez zamawiającego terenie
  • wykonanie projektu propagacyjnego i projektu sieci radiowej
  • przeprowadzenie niezbędnych formalności związanych z uzyskaniem zezwolenia telekomunikacyjnego
  • dostarczenie i montaż sprzętu radiokomunikacyjnego
  • testy i pomiary sieci
  • serwis gwarancyjny i pogwarancyjny urządzeń i instalacji
  • elementy składowe systemów radiowych, takie jak:
    - wzmacniacze niskoszumowe
    - splittery
    - kombinery
    - dupleksery
    - anteny do urządzeń przewoźnych spełniające normy kolejowe

 


Sieci WLAN

 

Wykorzystanie technologii radiowej do transmisji danych w sieciach lokalnych pozwala w szybki, skuteczny i bezpieczny sposób budować zarówno sieci szkieletowe jak i rozwiązywać problem "ostatniej mili". Możliwe jest również łączenie oraz rozbudowa istniejących instalacji kablowych, tworzenie sieci w trudnym terenie lub szybka budowa instalacji tymczasowych.

 

W każdej zajezdni lub innym miejscu stacjonowania pojazdów możliwe jest zainstalowanie lokalnych systemów do komunikowania się z pojazdami. Wykorzystywana jest lokalna łączność krótkozasięgowa typu WLAN (Wi-Fi). System zajezdniowy jest pośrednikiem w wymianie danych między pojazdami a centrum nadzoru ruchu. Podczas wyjazdu z zajezdni system ten zapewnia automatyczne przekazanie do pojazdu wszystkich niezbędnych informacji. Mogą to być np. bieżące dane o linii i brygadzie, rozkłady jazdy wraz z trasami oraz uaktualnienia wewnętrznego oprogramowania. Natomiast po przyjeździe pojazdu do zajezdni system automatycznie pobiera zapisane w komputerze pokładowym dane zebrane w ciągu całego dnia.